Kategorie produktów

Do smarowania i nie tylko...

Poniedziałek, 21 listopada 2011 HURT & DETAL Nr 11 (69) / 2011 (Hurt i Detal)
Delikatnie kremowa konsystencja, wyśmienity zapach i doskonały smak – to podstawowe cechy charakteryzujące idealne na kanapkę serki. Coraz to bogatsza oferta smakowa sprawia, że w większości sklepów spożywczych jest po kilka rodzajów serków do smarowania z różnych marek.
Serków do smarowania pieczywa, jak podaje Nielsen, w okresie od października 2010 do września 2011 sprzedano ponad 31 mln kg za prawie 547 mln złotych. Warto też zwrócić uwagę na badania Nielsena przedstawiające lokalizację sprzedaży tego typu serków. Otóż w okresie od października 2010 do września 2011 roku produkty te najwyższe wyniki w ujęciu wartościowym osiągnęły w supermarketach (46,5%) i hipermarketach (20,1%). Średnie sklepy spożywcze uzyskały całkiem dobry wynik 14,4%. Zarówno duże jaki i małe sklepy spożywcze uzyskały 9,5% wyniki sprzedażowe.
Serek prawie do wszystkiego
Białe serki w większości przypadków wykorzystywane są do smarowania pieczywa – świetnie zastępują masło. Idealnie nadają się na kanapkę pod wędlinę czy pomidora, ale konsumenci chętnie też spożywają je bez żadnych dodatków. Można posmarować nimi również tosty i krakersy – w takiej postaci są ciekawym urozmaiceniem przekąsek. Mogą być także używane jako dodatki do ciast, zup czy sosów.
Są to produkty nabiałowe bogate w tłuszcze zwierzęce pochodzące z mleka. Zawierają także wiele składników mineralnych takich jak fosfor, wapń czy potas oraz witaminy, głównie z grupy B.
Co lubią Polacy?
Serki mają stałe i zasłużone miejsce w jadłospisie większości Polaków. Jak wynika z badania TGI Instytutu MillwardBrwon SMG/KRC z okresu lipiec 2010 – czerwiec 2011 spożywanie serków śmietankowych do smarowania pieczywa deklaruje 63,2% respondentów. Najwięcej badanych 27,69% spożywa tego typu serki 2 razy w tygodniu, 22,46% rzadziej niż raz w tygodniu, 22% raz w tygodniu, 18,17% 3-4 razy w tygodniu, 5,50% 5-6 razy w tygodniu, 3,90% codziennie. Jakie marki serków warto mieć w sklepie, aby zwiększyć jego zyski? Otóż jak wynika z badania TGI, najwięcej respondentów wybiera serki Almette i Kanapkowy
– Hochland, serek Ostrowia, Bieluch, Twój smak – OSM Piątnica oraz Mlekovita czy Świeży serek – Turek.
Konsumenci coraz częściej wybierając produkt nabiałowy zwracają uwagę na jego skład i technologię wytwarzania. Smaki i dodatki do serków można wymieniać bez końca. Paprykowe, ziołowe, ze szczypiorkiem, rzodkiewką czy chrzanem – sklepie powinno znaleźć się przynajmniej kilka rodzajów. Gusta smakowe Polaków są bowiem nieograniczone. Pamiętajmy też o nowościach, bowiem w tej kategorii rynkowej konsumenci chętnie próbują nowych smaków.
Monika Dawiec

tagi: sery ,